Information till våra patienter i Landskrona
Audika har varit verksamma i Landskrona under flera år och bedrivit hörselvård på uppdrag av Region Skåne. Nu har Audika valt att inte acceptera de ändringar som Region Skåne gjort i förfrågningsunderlaget och har därmed sagt upp avtalet. Anledningen är att Audika och Region Skåne inte har samsyn gällande vilka ekonomiska förutsättningar som behövs för att kunna fortsätta bedriva hörselvård.
Vi erbjuder service till våra befintliga patienter fram till 31 augusti 2025. Du får hjälp med bokade servicebesök (ondagar) på följande adress: Pilåkersgatan 32, vi sitter i samma lokaler som Audionommottagningen i Landskrona. Observera att alla besök är tidsbokade, välkommen att kontakta vårt kontaktcenter på 0200-11 14 50.
Vi förstår att det kommer påverka dig och vi kommer göra vårt yttersta för att konsekvenserna ska bli så små som möjligt. Med detta informationsblad och nedan text svarar vi på några av de frågor vi tror du har, men kommer även löpande uppdatera vår hemsida.
Hur länge hålls kliniken i Landskrona öppen?
Svar: Vi erbjuder service till våra befintliga patienter fram till 31 augusti 2025. Vi hjälper dig som är befintlig patient under bokade servicebesök på följande adress: Pilåkersgatan 32, vi sitter i samma lokaler som Audionommottagningen i Landskrona. Observera att alla besök är tidsbokade, välkommen att kontakta vårt kontaktcenter på 0200-11 14 50.
Se aktuella öppettider på den här sidan om hörselkliniken i Landskrona.
Vad händer med mig som patient?
Svar: Du som är ny patient är välkommen till Audikas övriga mottagningar i Skåne (vi finns i Helsingborg, Lund och Malmö) - se alla adresser på hörselkliniker i Skåne eller övriga audionommottagningar som är auktoriserade av Region Skåne. Se alla valbara mottagningar på 1177.se.
Du som är befintlig patient kan få hjälp under bokade servicebesök på följande adress: Pilåkersgatan 32, vi sitter i samma lokaler som Audionommottagningen i Landskrona. Observera att alla besök är tidsbokade, välkommen att kontakta vårt kontaktcenter på 0200-11 14 50.
Varför säger Audika upp avtalet?
Svar: Anledningen är att Audika och Region Skåne inte har samsyn gällande vilka ekonomiska förutsättningar som behövs för att kunna fortsätta bedriva hörselvård.
Hur påverkar det min pågående rehabilitering?
Svar: Vi kommer hjälpa dig att fullfölja din pågående rehabilitering och du kommer få tillgång till service via Audika fram till och med 31 augusti 2025.